|
Γλώσσα
Στο Νηπιαγωγείο τα παιδιά εξοικειώνονται με την ανάγνωση και τη γραφή μέσα από δράσεις, οι οποίες τα βοηθούν να συνειδητοποιήσουν τη λειτουργία της γλώσσας. Για την εξοικείωση με το γραπτό λόγο είναι απαραίτητη η ανάπτυξη του προφορικού λόγου με τρόπο ώστε τα παιδιά να μπορούν να διακρίνουν τις φωνολογικές μονάδες της γλώσσας και στη συνέχεια να τις γράφουν και να τις διαβάζουν. |
|
Μαθηματικά
Τα παιδιά από πολύ νωρίς αναζητώντας λύσεις στα καθημερινά τους προβλήματα, περιγράφουν, αιτιολογούν, συγκρίνουν, μετρούν και παριστάνουν με σύμβολα τις ιδέες τους. Σκοπός στο Νηπιαγωγείο μας, είναι να βάλουν τα παιδιά τα απαραίτητα γνωστικά θεμέλια για τη συστηματικότερη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο. |
|
Λεπτή Κινητικότητα
Η λεπτή κινητικότητα απαιτεί μεγάλο έλεγχο, περισσότερο ακριβείς κινήσεις και επομένως καλύτερο έλεγχο στους μικρότερους μύες κι είναι ένα θέμα που το σχολείο μας δίνει μεγάλο βάρος.
Δραστηριότητες προς αυτήν την κατεύθυνση:
Πλαστελίνη - Το παιχνίδι με πλαστελίνη βοηθάει πολύ στην ενδυνάμωση των μυών των χεριών. Την πιέζουν, την μαλακώνουν, την κόβουν! Ασυναίσθητα λοιπόν δυναμώνουν τα χέρια και τους μύες.
Λαδοπαστέλ – Κηρομπογιά / Νερομπογιές - Προτρέπουμε το παιδί να χρησιμοποιήσει λαδοπαστέλ με όλη την επιφάνειά του, όπως και τοποθετούμε καβαλέτο ή μεγάλο κομμάτι χοντρό χαρτί στον τοίχο για να μπορέσουν να καλλιτεχνίσουν.
Puzzles - Τα πάζλ είναι ακόμα μία πολύ καλή δραστηριότητα εξάσκησης της λεπτής κινητικότητας. Στα μικρότερα παιδιά μας ξεκινάμε με ενσφηνώματα και σταδιακά πάμε σε κανονικά. Αρχικά με λίγα και μεγάλα κομμάτια και σταδιακά μικρότερα και περισσότερα. Επίσης συνήθως ξεκινάμε με ξύλινα και σταδιακά μεταβαίνουμε σε χαρτονένια.
Ζωγραφική σε πλαίσιο / Αντιγραφή σχεδίου - Ακόμα μία δραστηριότητα που εξασκεί πολύ τους λεπτούς μύες των χεριών είναι η ζωγραφική σε συγκεκριμένο πλαίσιο, όπου το παιδί προσπαθεί να ζωγραφίζει εντός αυτού και να μην υπερβεί τις γραμμές.
Επιτραπέζια παιχνίδια - Τα επιτραπέζια παιχνίδια είναι ένας πολύ ωραίος και διασκεδαστικός τρόπος για να εξασκούν τα παιδιά τις μαθηματικές τους δεξιότητες, αλλά και για να μαθαίνουν να παίζουν μαζί σε μικρές ομάδες, να περιμένουν τη σειρά τους και να συνεργάζονται. |
|
Αισθητηριακές Ασκήσεις
Γίνονται συνήθως σε ανοιχτό χώρο, αλλά και με ειδικά παιχνίδια. Σε επαφή με το χώμα και τη φύση, είναι στενά συνδεδεμένη με τη ζωή μας στο σταθμό. Φυτέματα στον κήπο (εποχιακά, λουλούδια, λαχανικά), πότισμα, σκάλισμα, προετοιμασία του χώματος, είναι ευκαιρίες για τα παιδιά να πιάσουν, να δουν, να μυρίσουν. Στις εξορμήσεις μας, παρατηρούμε τα ζουζούνια, μαθαίνουμε πού και πώς ζουν, αγγίζουμε, συγκρίνουμε, νοιώθουμε το λείο και το τραχύ, ακούμε το φύσημα του αέρα, ψάχνουμε και μυρίζουμε τα λουλούδια, ταξινομούμε χρώματα και μεγέθη. Μια εξόρμησή μας, μας δίνει δουλειά για αρκετές μέρες. Τα μελόπουλα πάντα μαζεύουν πολλά πράγματα, που τα παίρνουμε μαζί μας. Άλλα τα ταξινομούμε και τα τακτοποιούμε, ενώ άλλα τα χρησιμοποιούμε σε κατασκευές. Φυσικά, αισθητηριακές ασκήσεις γίνονται και με ειδικό παιδαγωγικό υλικό που υπάρχει στο χώρο μας. |
|
Ψυχοκινητικές Ασκήσεις
Τα παιδιά αυτής της ηλικίας παρουσιάζουν μια ακόρεστη δίψα για κίνηση, με την οποία, αν δοθούν τα ερεθίσματα, τα βοηθά να προσαρμοστούν στο περιβάλλον με πιο ικανοποιητικό τρόπο. Οι κινητικές ασκήσεις είναι σημαντικές για τη σωματική εξέλιξη και την ψυχική ισορροπία. Η δραματοποίηση, η κινησιολογία κι η παντομίμα, είναι κάποιες από τις τεχνικές που χρησιμοποιούμε στο σχολείο μας για να νοιώσουν άνετα με το σώμα τους και να μη φοβούνται να εκτεθούν μπροστά στου φίλους τους. Στον παιδικό σταθμό υπάρχουν ειδικά όργανα για τις ψυχοκινητικές ασκήσεις, όπως πατούσες, στεφάνια στηριγμένα σε βάση, σανίδες ισορροπίας, μπάλες, |
|
Αγγλικά
Στόχος μας είναι η επαφή και η εξοικείωση όλων των μαθητών με την αγγλική γλώσσα από πολύ μικρή ηλικία. Τα παιδιά λαμβάνουν μέρος σε δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα με τη μουσική, το ομαδικό και το θεατρικό παιχνίδι (role play), τις ιστορίες και τα παραμύθια (story time), τη ζωγραφική, με κινητικές ασκήσεις (Physical Response Activities), ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο διάλογο (Communicative Skills). Παράλληλα έρχονται έτσι σε επαφή με το αγγλικό γλωσσικό περιβάλλον αβίαστα και ευχάριστα. Καθημερινά στην πρωινή ζώνη, τα μελόπουλα έχουν English lesson με Αγγλίδα παιδαγωγό, όπου τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά αξιοποιώντας την Αγγλική γλώσσα.
Επίσης, τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στις εορταστικές εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου των open lessons (στην Αγγλική γλώσσα). |
|
Μουσικοκινητική Αγωγή
Τα μελόπουλα, σε καθημερινή βάση πλαισιώνονται με μάθημα μουσικής αλλά και μουσικοκινητικής αγωγής με μουσικό παιδαγωγό και την συνοδεία πιάνου. Τα μουσικοκινητικά παιχνίδια κατά τη διάρκεια της αγωγής τους προωθούν την προσοχή, τη συγκέντρωση, τον αυτοέλεγχο και τη μνήμη, τη γνωριμία με το χώρο και το σώμα, την επαφή με τον άλλο, την αίσθηση ευθύνης και κοινωνικοποίησης, την ισορροπία, το συντονισμό κινήσεων και την ανεξαρτησία κίνησης, τη φαντασία, την ευαισθησία, τη μουσικότητα, την πρωτοτυπία και την αίσθηση διαβαθμίσεων, αλλά και τη χαλάρωση. |
|
Σύστημα Orff
Με τη Μουσικοκινητική Αγωγή τα παιδιά παράγουν ήχους, παίζουν ρυθμούς και έρχονται σ' επαφή με τα μουσικά όργανα της ορχήστρας Orff (ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα, μαράκες, κουδούνια κ.ά.). Συνειδητοποιούν την έννοια του χώρου και του ρυθμού με το σώμα τους, τραγουδούν και παίζουν ρυθμικά και μουσικά παιχνίδια. Τελικά, αναπτύσσουν τις μουσικές δυνατότητές τους, χαίρονται και γελούν. |
|
Μουσειακές – Θεατρικές – Πολιτιστικές δράσεις – Εξορμήσεις στη φύση
Στα πλαίσια διαθεματικότητας και μεθόδου project, ανάλογα με τη θεματική που προσεγγίζουμε βιωματικά, επισκεπτόμαστε κάθε Τετάρτη έναν χώρο σχετικό με την ενότητα αυτή όπως μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, θεατρικές παραστάσεις, χώρους αναψυχής, πάρκα για παιχνίδι, εξορμήσεις στη φύση και τα δάση, απολαμβάνοντας πολιτιστικές δράσεις, αλλά και κουλτούρας.
Μέσα σε μία πραγματικότητα που διαρκώς αλλάζει και εξελίσσεται, το παιδί γίνεται ενεργό μέλος της κοινωνίας και όχι απλός παρατηρητής, αναπτύσσοντας ολόπλευρα την προσωπικότητά του. |
|
Φυσική Αγωγή
Σκοπός μας είναι η ανάπτυξη και η άσκηση των παιδιών από μικρή ηλικία, η απόκτηση δύναμης, ευλυγισίας, αυτοπεποίθησης και αυτοπειθαρχίας με ασκήσεις που έχουν παιγνιώδη μορφή. |
|
Θεατρικό Παιχνίδι
Το θεατρικό παιχνίδι βασίζεται στην έμφυτη ψυχική ανάγκη του παιδιού για έκφραση, με βασικά εργαλεία το σώμα, την κίνηση, το λόγο και την εικόνα.
Πέρα από την ψυχαγωγία, βασικός στόχος είναι η απελευθέρωση του παιδιού από αναστολές, εντάσεις και δειλίες, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της ψυχικής ισορροπίας και τη διαμόρφωση μίας υγιούς προσωπικότητα.
Μέσα σε κλίμα υποστήριξης και ενθάρρυνσης, τα νήπια αυτοσχεδιάζουν, ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους, καλλιεργούν πνευματικές ικανότητες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τους συνομήλικούς τους. Έτσι, ανακαλύπτουν τη χαρά της δημιουργίας.
Η παιδαγωγός εμψυχώνει, προωθεί την αυτενέργεια, καθοδηγεί διακριτικά πάντα μέσα σε ένα πλούσιο σε δημιουργικά ερεθίσματα και κατάλληλα διαρρυθμισμένο σχολικό περιβάλλον. |
|
Κουκλοθέατρο
Το κουκλοθέατρο αποτελεί σημαντικό μέσο ψυχαγωγίας και δημιουργικής έκφρασης.
Καθώς το παιδί ταυτίζεται με τους ήρωες, ξεπερνά φόβους και αναστολές, εκτονώνεται ψυχικά, προάγοντας έτσι τη συναισθηματική του ισορροπία. Επιπλέον, υιοθετεί αξίες, υγιείς στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στον άνθρωπο και τη ζωή.
Επιπλέον, μέσα από εικαστικές δραστηριότητες που ακολουθούν, εκφράζει δημιουργικά τα όσα είδε, μαθαίνοντας παράλληλα τεχνικές και μέσα καλλιτεχνικής δημιουργίας. |
|
Εικαστική Αγωγή
Η Εικαστική Αγωγή έχει ως στόχο να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει τη δημιουργικότητά του, να εκφράσει τις ιδέες του και τα συναισθήματά του με διαφορετικά μέσα και τρόπους.
Στο εργαστήριο των Εικαστικών, τα παιδιά εξοικειώνονται με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας ζωγράφου / γλύπτριας σε :
απλά μορφικά στοιχεία (γραμμές, σχήματα)
απλά υλικά (χρώματα, χαρτιά, πηλό, ζυμάρι, ανακυκλώσιμα υλικά)
διάφορα έργα τέχνης, καλλιεργώντας έτσι το αισθητικό τους κριτήριο
Στα πλαίσια του εικαστικού εργαστηρίου τα παιδιά παρουσιάζουν τα έργα τους σε μια ειδική έκθεση που γίνεται στο χώρο του Νηπιαγωγείου και του Melidream. |
|
«Μελιμάθεια»
Η γωνιά της βιβλιοθήκης αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλές δραστηριότητες, όπως είναι η ανάγνωση βιβλίων, η αφήγηση, η σύνθεση μίας ιστορίας, η αναζήτηση πληροφοριών για τομείς ενδιαφέροντος (ζώα, φυτά, διάστημα κ.λ.π.).
Συχνά «οι μικροί αναγνώστες» του Νηπιαγωγείου παρουσιάζουν και «διαβάζουν» στους φίλους τους το αγαπημένο τους βιβλίο, καλλιεργώντας έτσι τον προφορικό λόγο και ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους.
Η ανάγνωση ενός βιβλίου από τη νηπιαγωγό εμπλουτίζεται με ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αφήγηση. |
|
Φυσικές Επιστήμες
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το χώρο των Φυσικών Επιστημών, μέσα από δραστηριότητες του προγράμματος που διεγείρουν το ενδιαφέρον τους και πηγάζουν από τις ίδιες τις ανάγκες τους για μάθηση.
Συμμετέχουν σε καταστάσεις προβληματισμού και καλούνται να δώσουν απαντήσεις μέσα από την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την εξερεύνηση διαφόρων υλικών και στοιχείων της φύσης. |
|
Εορταστικές Εκδηλώσεις
Η σημασία των εορταστικών εκδηλώσεων του Νηπιαγωγείου είναι ψυχαγωγική και συγχρόνως παιδευτική.
Μέσα από τη διοργάνωσή τους, το παιδί ανακαλύπτει τον κόσμο που το περιβάλλει, ενώ παράλληλα καλλιεργείται αισθησιοκινητικά. Αποκτά γνωστικές εμπειρίες με ευχάριστο τρόπο και επιτυγχάνεται η ολόπλευρη ανάπτυξή του.
Πέρα από τις καθιερωμένες εθνικές και θρησκευτικές επετείους, στο σχολικό πρόγραμμα περιλαμβάνονται και οι ευκαιριακές γιορτές, με αφορμή π.χ. την αναβίωση ενός εθίμου (λιομάζωμα, τρύγος), την εναλλαγή των εποχών (καλωσόρισμα άνοιξης) ή ένα κοινωνικό γεγονός (γενέθλια).
Τα νήπια συμμετέχουν σε ένα κοινό πρόγραμμα, κοινωνικοποιούνται και αφομοιώνουν στοιχεία της λαϊκής παράδοσης, γνωρίζουν τον πολιτισμό, ευαισθητοποιούνται σε θέματα όπως η φιλία των λαών (ημέρα παιδιού), η αγάπη για τα ζώα ή η προστασία της φύσης, με αφορμή αντίστοιχες επετείους. |
|
Λαϊκή Παράδοση
Στοιχεία από τη λαϊκή μας παράδοση, ήθη και έθιμα, αναβιώνουν μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος.
Τα παιδιά συμμετέχουν σε δρώμενα, παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, αναπαριστώντας γεγονότα και σκηνές από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων μίας άλλης εποχής (παραδοσιακός γάμος, λιομάζωμα, ζύμωμα).
Οι παραπάνω δραστηριότητες εμπλουτίζονται με υλικό από την επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο. |
|
Χορός
Η χορογράφος / θεατρολόγος του σχολείου μας επικοινωνεί στα μελόπουλα την κίνηση και το θέατρο. Τα Νήπια μέσα από τη δημιουργική έκφραση, εξοικειώνονται με τις τεχνικές του σύγχρονου και κλασσικού χορού. Αναπτύσσουν τη δυνατότητα προσέγγισης του μαθήματος του χορού με την προσωπική κίνηση, την αισθητική αντίληψη, την καλλιέργεια του ρυθμού, τη σωστή ανάπτυξη λειτουργικών δεξιοτήτων του σώματος.
|
|
Κολύμβηση
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το νερό, κολυμπούν και παίζουν με παιχνίδια μέσα και έξω από την πισίνα, πάντοτε με τους δασκάλους τους, στο Αθλητικό Κέντρο. |
|